Informaţii de interes public

 

Legislație privitoare la accesul la informațiile de interes public

Legea nr. 544/2001 privind accesul la informațiile de interes public

HG nr. 123/2002 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind acesul la informațiile  de interes public.

Cerere tip de solicitare conform Legii nr. 544/2001 (de atașat)

Persoană responsabilă pentru primirea solicitărilor în baza Legii nr. 544/2001:

MARIN Nina Adela: Email: cv@ancpi.ro / Telefon : 0267/314.578 / fax 0267/314.578

 

LISTA DOCUMENTELOR DE INTERES PUBLIC:

 

  • Acte normative care reglementează organizarea și funcționarea O.C.P.I Covasna;
  • Structura organizatorica O.C.P.I. Covasna (Organigrama);
  • Programul de funcționare, de audiențe și de lucru cu publicul la nivelul O.C.P.I Covasna;
  • Numele și prenumele persoanelor din conducerea O.C.P.I. Covasna;
  • Coordonatele de contact ale O.C.P.I. Covasna și ale BCPI-urilor ( BCPI Sf. Gheorghe, BCPI Tg. Secuiesc, BRP Întorsura Buzăului);
  • Bugetul de venituri și cheltuieli;
  • Bilanțul contabil;
  • Execuția bugetară;
  • Situația cheltuielilor pe funcții;
  • Raportul anual de activitate al OCPI Covasna;
  • Raportul financiar privind veniturile și cheltuielile din anul bugetar precedent;
  • Raportul anual de evaluare a implementării Legii 544/2001;
  • Declarațiile de avere și interese ale conducerii O.C.P.I. Covasna;
  • Anunțurile privind concursurile sau examenele organizate în vederea ocupării posturilor publice vacante din cadrul O.C.P.I. Covasna;
  • Codul de etică și integritate ;
  • Declarația de aderare la valorile fundamentale, principiile, obiectivele și mecanismul de monitorizare al Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020;
  • Declarația Directorului general al A.N.C.P.I.  privind politica referitoare la calitate;
  • Certificatul SR EN ISO 9001 – 2015;
  • Codurile IBAN aferente conturilor de venituri OCPI;
  • Documente publicate în SICAP;
  • Contracte de finanțare;
  • Lista persoanelor fizice/juridice autorizare de către OCPI/ANCPI în vederea realizării  și verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei și al cartografiei pe teritoriul României, care conțin date cu privire la identificarea persoanei autorizate, sediu și contact.
  • Informații privind organizarea și rezultatul examenului de autorizare pentru PFA în vederea realizării și verificării lucărilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei și al cartografiei pe teritoriul României;
  • Programele și strategiile proprii;

 

Lista cuprinzând categoriilor de documente produse:

 

  • extras de carte funciară de informare și de autentificare
  • cărțile funciare deschise
  • planuri de încadrare în zonă
  • coordonatele aferente imobilelor înscrise în carte funciară
  • dosarele privind achizițiile publice prevăzute de Ordonanța nr. 34/2006
  • procesele verbale de adjudecare ale licitațiilor priviind achizițiile publice
  • contestațiile privind desfășurarea licitațiilor
  • rezultatele privind concursurile de ocupare a posturilor vacante
  • documente cu informații referitoare la bunul imobil identificat cu tarla, parcel, număr

cadastral, dar care nu conțin date cu character personal

 

Lista  cuprinzând categoriile de documente gestionate:

 

  • arhiva de cărți funciare
  • arhiva conținând mapele cu înscrisuri care au stat la baza înscrierilor în cărțile

Funciare

  • titlurile de proprietate emise conform Legii nr. 18/1991 și 247/2005
  • anexele prevăzute de legea 18/1991și legea247/2005 potrivit cărora se emit titlurile

de proprietate

  • documentațiile transmise de comisiile locale ce stau la baza întocmirii titlurilor de

proprietate

  • documentațiile cadastrale întocmite de persoanele fizice sau autorizate, la

solicitarea beneficiarilor

  • avize PUG, PUZ, PUD, studii topo
  • documente de aprobare în vederea scoaterii din circuitul agricol
  • documente întocmite potrivit HG 834/1991 în vederea emiterii Certificatului de

atestare a dreptului de proprietate pentru societățile comerciale

 

Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de iformații de interes public sunt:

 

  • 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public , dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
  • 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul initial prevăzut la lit.a) nu a fost sufficient pentru identificarea informației solicitate;
  • 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate  peste termenul prevăzut la lit.a);
  • 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.

 

Costul serviciilor de copiere a informațiilor de interes public  la nivelul Agenției  Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, este de :

  1. 5 lei/pagină pentru informații disponibile pe hârtie format  A4*;
  2. 7 lei/pagină pentru informații disponibile pe hârtie format  A3*.

*stabilit  prin Ordinul Directorului General al ANCPI nr. 320/2018.

 

Modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.

         Persoana care consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, se poate adresa cu reclamație administrative directorului OCPI, reclamație care  va fi depusă pentru înregistrare, la registratura Biroului de Relații cu Publicul a instituției. Reclamația administrative se va depune în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților din cadrul instituției pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 și ale Normelor Metodologice  de aplicare a acestei legi.

Reclamația administrativă se va soluționa de către Comisia de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public în termen de 15 zile. Cel nemulțumit de răspunsul primit la reclamația administrative poate face plângere la tribunalul Covasna-Secția Contencios administrative, în termen de 30 de zile de la primirea răspunsului.