Legislație privitoare la accesul la informațiile de interes public
Legea nr. 544/2001 privind accesul la informațiile de interes public
HG nr. 123/2002 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind acesul la informațiile de interes public.
Cerere tip de solicitare conform Legii nr. 544/2001 (de atașat)
Persoană responsabilă pentru primirea solicitărilor în baza Legii nr. 544/2001:
MARIN Nina Adela: Email: cv@ancpi.ro / Telefon : 0267/314.578 / fax 0267/314.578
LISTA DOCUMENTELOR DE INTERES PUBLIC (comunicate din oficiu sau la cerere):
LISTA CUPRINZÂND CATEGORIILE DE DOCUMENTE PRODUSE ȘI/SAU GESTIONATE DE OCPI COVASNA
I. Documente privind activitatea OCPI Covasna:
– Raportul anual de activitate;
– Raportul financiar privind veniturile și cheltuielile din anul bugetar precedent;
– Raportul anual de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001;
– Raportul semestrial privind activitatea de soluționare a petițiilor.
II. Acte ale conducerii OCPI Covasna (Consiliul de conducere și director):
– Hotărâri ale Consiliului de conducere;
– Decizii cu caracter normativ și individual ale directorului;
– Documente de evidență ale ședințelor Consiliului de conducere;
– Documente de evidență specifică activității conducerii OCPI București (mapa directorului, corespondență internă și externă a acestuia).
III. Acte normative interne ale OCPI Covasna:
– Regulamentul de organizare și funcționare al OCPI Covasna (Ordinul nr.1445/2016);
– Regulamentul intern al OCPI Covasna;
– Decizii ale directorului OCPI Covasna;
IV. Acte privind organizarea și funcționarea OCPI Covasna:
– Regulamentul intern al Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Covasna;
– Proceduri operaţionale elaborate la nivelul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Covasna prin care sunt descrise activități sau procese care se desfășoară la nivelul compartimentelor funționale din cadrul institutiei;
– Documente privind activitățile din domeniul securității și sănătăţii în muncă/PSI;
– Codul de etică și integritate a personalului Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară;
V. Acte specifice activității departamentelor de specialitate din cadrul OCPI Covasna:
– Dosare de autorizare a persoanelor fizice sau juridice, admise sau respinse;
– Cotoare titluri de proprietate;
– Rapunsuri la petițiile/ cererile adresate OCPI Covasna de către persoane fizice / juridice privind activitatea de cadastru și publicitate imobiliară;
– Încheieri de carte funciară.
– Arhiva de cărți funciare.
– Arhiva conținând mapele cu înscrisuri care au stat la baza înscrierilor în cărțile funciare
– Anexele prevăzute de Legea nr. 18/1991, 247/2005 potrivit cărora se emit titlurile de proprietate.
– Documentațiile transmise de comisiile locale ce stau la baza întocmirii titlurilor de proprietate
– Documentațiile cadastrale întocmite de persoanele fizice/juridice autorizate, la solicitarea beneficiarilor având la bază acte de proprietate
– Avize PUG, PUZ, PUD, studii topo
– Documente de aprobare în vederea scoterii din circuitul agricol.
VI. Acte cu caracter economico-financiar:
– Bugetul de venituri ş cheltuieli;
– Sursele financiare;
– Bilanţul contabil;
– Execuţia bugetară;
– Situaţia cheltuielilor salariale pe funcţii;
– Proiectul de buget;
– Situaţii şi documente privind evidenţa contabilă;
– Documente de evidenţă, plăţi și încasări în numerar şi prin virament;
– Situaţii şi documente privind controlul financiar preventiv intern;
– Raportări statistice;
– Standarde interne și proceduri referitoare la desfășurarea și controlul activităţilor interne cu caracter economico-financiar;
VII. Acte din domeniul achizitiilor publice:
– Strategia anuală de achiziții publice;
– Programul anual al achizițiilor publice;
– Situaţia anuală a contractelor de achiziţie publică;
– Documentația de atribuire și documentele – suport: Documente aferente derulării procedurilor de atribuire;
– Dosarul achiziției publice;
– Răspunsurile la notificările prealabile şi puncte de vedere cu privire contestaţiile formulate.
VIII. Acte referitoare la activitatea juridică şi gestiunea resurselor umane:
– Documente privind evidența litigiilor judiciare în care Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Covasna are calitate procesuală (cereri de chemare în judecată, întâmpinări, note de ședință, referate, etc.);
– Registrul privind evidenţa decizilor directorului Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Covasna;
– Propuneri de modificare a actelor normative din domeniul de activitate, formulate în vederea îmbunătățirii cadrului legislativ;
– Documente privind puncte de vedere juridice formulate;
– Documente privind evidenţa nominală a salariaților, precum şi dosarele de personal ale salariatilor Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Covasna;
– Dosarele referitoare la organizarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante din cadrul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Covasna;
– Documente de evidenţă și gestiune a timpului de lucru a personalului Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Covasna;
– Documente de evidenţă şi gestiune a contribuțiilor sociale și de sănătate privind personalul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Covasna;
– Documente de evidenţă și gestiune a situaţiei profesionale a salariaților Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Covasna;
– Statele de plată.
– Planul anual de pregătire profesională a personalului;
– Centralizatorul anual al cursurilor efectuate;
– Strategia națională de pregătire profesională.
IX. Acte produse şi/sau gestionate de catre compartimentele de relații cu publicul/ registratură:
– Documente de evidenţă, gestiune și soluţionare a petițiilor adresate Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Covasna în baza O.G. 27/2002;
– Documente de evidenţță, gestiune și soluționare a solicitărilor formulate în baza Legii nr. 544/2001;
– Documente de evidență și gestiune a corespondentei Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Covasna (registru general de intrare-ieire, borderouri de expediere a corespondentei, etc.);
– Documente de evidenţă, gestiune și soluționare a cererilor de audienţă adresate Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Covasna (registru de audienţă, cereri de audienţă, fişe de audiență, etc.);
– Raportul anual de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001.
X. Acte produse şi/sau gestionate de către compartimentele de petiții și relații cu publicul:
– Documente de evidenţă, gestiune și soluționare a petițiilor adresate OCPI Covasna; – Documente de evidenţă, gestiune și soluționare a solicitărilor formulate în baza Legii nr. 544/2001;
– Documente de evidență și gestiune a corespondenţei OCPI Covasna (registrul general de intrare-ieșire al OCPI Covasna, borderouri de expediere a corespondenţei, etc);
– Documente de evidenţă, gestiune şi soluționare a cererilor de audienţă adresate OCPI Covasna (registru de audienţă, cereri de audiență, fișe de audienţă, etc);
– Documente de evidență, gestiune şi soluţionare a cererilor având ca obiect situația bunurilor imobile înscrise în sistemul de cadastru și carte funciară pe numele anumitor persoane fizice/juridice, formulate de instituții și autorități publice abilitate să solicite astfel de informaţii;
– Documente de evidenţă, gestiune și soluționare a cererilor având ca obiect consultarea registru proprietari în format electronic.
XI. Acte referitoare la implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial și a SNA
– Programul anual de dezvoltare a sistemului de control intern managerial al OCPI Covasna;
– Obiective și indicatori de performanță ai OCPI Covasna;
– Registrul de riscuri al OCPI Covasna;
– Inventarul funcțiilor sensibile;
– Planul de rotație și pentru diminuarea riscurilor asociate funcțiilor sensibile;
– Lista persoanelor care ocupă funcții sensibile;
– Planul de continuitate a activităților OCPI Covasna;
– Strategii de control la nivelul OCPI Covasna;
– Inventarul activităților, activităților procedurabile și al procedurilor în cadrul OCPI Covasna;
– Rapoarte privind stadiul dezvoltării sistemului de control intern/ managerial la nivelul OCPI Covasna;
XII.Acte referitoare la menținerea sistemului de management al calității:
– Manualul calității;
– Proceduri specifice SMC;
– Indicatori de performanță ai proceselor SMC;
– Obiectivele calității.
Notă:
Aceste liste nu au caracter exhaustiv, conținutul lor putând suferi modificări/completări/revizuiri în funcţie de legislaţia în vigoare, de evoluţla şi dinamica activității OCPI Covasna și a documentelor elaborate/gestionate în raport cu aceasta. Totodată, există situații în care un document conţine atât informaţii de interes public, cât şi informații exceptate de la liberul acces, caz în care documentul respectiv cuprinzând informația de interes public va fi comunicat fără parţile ce conţin şi Informaţiile exceptate (urmând ca acestea să fie acoperite printr-o modalitate omisivă din document).
Potrivit dispoziţiilor art. 12 alin. (1) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, „Se exceptează de la accesul liber al cetățenilor, prevăzut la art. 1 și, respectiv, la art. 111, următoarele informații:
a) informaţiile din domeniul apărării naționale, siguranţei şi ordinii publice, dacă fac parte din categoriile informațiilor clasificate, potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităţilor, precum și cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate, potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială, precum şi principiului concurenței loiale, potrivit legii;
d) informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare;
f) informațiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părţile implicate în proces; g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecţie a tinerilor”.
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de iformații de interes public sunt:
Costul serviciilor de copiere a informațiilor de interes public la nivelul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, este de :
*stabilit prin Ordinul Directorului General al ANCPI nr. 320/2018.
Modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.
Persoana care consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, se poate adresa cu reclamație administrative directorului OCPI, reclamație care va fi depusă pentru înregistrare, la registratura Biroului de Relații cu Publicul a instituției. Reclamația administrative se va depune în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților din cadrul instituției pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 și ale Normelor Metodologice de aplicare a acestei legi.
Reclamația administrativă se va soluționa de către Comisia de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public în termen de 15 zile. Cel nemulțumit de răspunsul primit la reclamația administrative poate face plângere la tribunalul Covasna-Secția Contencios administrative, în termen de 30 de zile de la primirea răspunsului.
